Alla inlägg under januari 2009

Av Max - 30 januari 2009 15:19

Mina syskon och jag gav mamma ett fotoalbum med min familj behind the scenes. För känsliga läsare (och en gnutta respekt för min pappa) tänker jag inte ladda upp vad som helst, men här är en bild som faktiskt kom med i albumet.


Kinderägg!

Min pappa bygger kinderäggsleksak, ser ni hur glad han är? Min mamma gör alltid en julkalender med godis. Pappa Fredrik, 50, propsade på få att vara med och öppna i år. Han var mest nöjd med att det bara var han som fick en sak man bygger ihop.


Min syster var hur som helst här och skrev ut foton och vi diskuterade den episka frågan: Om du bara hade en dag kvar att leva, vad skulle du göra då?

Jag svarade då att varför inte knarka 24 timmar och sen dö. Jag skulle vilja ändra mitt svar och säga att jag skulle vilja softa med min familj som jag älskar på min sista dag.


peace

Av Max - 28 januari 2009 23:14

Jag har en dålig ovana att prata om mig själv men jag antar att det är vad denna bloggen är till för. Tyvärr tillför det väl inte speciellt mycket för det fåtal som läser. Jag kan tala om att jag tagit mitt förnuft till fånga.


Efter skolan idag lyckades hinna till Sneakers 'n stuff och köpa paret Adidas Superstar 80's från Adidas Consortium serien som jag talade om i det förra inlägget. Sedan var jag på en företagspresentation på SEB, riktigt intressant. Mycket prat om sidan som riktar sig mot företag och trading, i utbyte mot denna timma reklam bjöd dom på ett par snittar och en öl.


Kan tala om att mitt och Kristians projekt som jag talat om tidigare gjort rätt stora framsteg, tråkigt att säga för mycket om det skulle skita sig helt så det är allt jag tänker tala om.


Imorgon har min mamma födelsedag!! Grattis mamma!! Jag och mina syskon har en så rysligt bra present till dig! Om jag hinner så kommer en bild upp här imorgon, även om jag är oerhört tveksam till att min mamma vet att jag skriver här tar jag det säkra före det osäkra och håller käften.

Av Max - 25 januari 2009 12:59

Alltså det här kan vara någon bakisrelaterad craving men jag har hittat ett par nya sneakers som jag måste ha. Har ägnat den senaste kvarten åt att försöka räkna på hur jag ska ha råd med de här:


Adidas För det facila priset av 1199 riksdaler kan jag bli stolt ägare till ett par. Om någon känner för att donera ett par kronor till min sneakerskassa (ny påkommen) så hör av er.


Jag måste erkänna att min habegär gör mig något orolig jag borde inte lägga pengar på nya skor, speciellt inte som detta är en sida för att gnälla om hur lite pengar man har som student.

Av Max - 23 januari 2009 17:15

Jag blev igår utsatt för en attack som närmast kan liknas vid skimning eller något annat kortbedrägeri. Lite folk från klassen här som drack bira och hade trevligt, datorn stod givetvis på som den brillianta musikspelare den är, speciellt nu när jag har ett spotifykonto. En "vän" till mig (Kevin) går in på facebook, märker till sin förvåning att jag är inloggad och ändrar min kommentar. Vid närmare eftertanke är det inte speciellt likt skimning men ändå. Så mitt råd till alla är att logga ut facebook när någon som heter Kevin kommer på besök.


Jag var ute och handlade en present till min pappa som fyller år snart och hittade Banksy "Wall and Piece". Jag vet den är väl en tre år eller så nu men det han gjort är så fruktansvärt bra. Nu är den stora frågan om jag ska behålla boken själv eller ge bort den till min far född 1959.

Av Max - 21 januari 2009 00:07

Alltså jag brukar tycka att dreadlocks är rätt coolt, okej dom brukar va lite äckliga o så men fortfarande jävligt coolt men alltså kolla Promoe. Lite over the top? Dags för sängen

Av Max - 20 januari 2009 16:11

Det saknas timmar på dygnet för att jag ska kunna göra det jag måste och det jag vill göra. Jag har i stort sett kommit fram till att jag i nuläget utnyttjar min vakna tid rätt dåligt och det måste bli ändring på det(kan eventuellt leda till att jag skriver mer här). Jag har också ett par hemsidor att bygga, kompisar att träffa och en helvetes massa plugg. Eventuellt kommer mitt bloggande stöpas om grundligt och så kommer det gissningsvis även en hemsida som inte är en blogg om ett par månader.


Jag tänker även sälja en P-bas (J&D brothers), en 15w övningsförstärkare(Laney), en 85w(nått sånt) basförstärkare(Laney), en stämapparat (JJLabs DT60) samt lite annat småskit. Om någon är intresserad så hör av er. Hamnar gissningsvis ett par länkar på blocket när jag har tid.


Passar också på att länka en riktigt skön låt som jag missat, Porten släpptes av Mohammed Ali (fd. Underklassen - UKN) i början av året och videon kom idag: Låt, Video 


peace

Av Max - 16 januari 2009 20:07

Efter att ha ägnat tid åt att skriva förlagan till detta inlägg försvann den på det världsvida nätet


Har inte hela konflikten i Gaza gått lite väl långt nu? Kunde man inte undvikit hela skiten om inte 'västvärlden' i en stund av dåligt samvete för hur illa man behandlat judarna under två tusen år. Beslutade att ge 22000 kvadratkilometer av dåvarande Palestina, som inte direkt var deras att ge bort, till den nya staten Israel. Eftersom de blev bortdrivna mellan år 132-135 så är det ju deras egentligen, om inte annat står det i gamla testamentet och då har ju gud sagt det. Sen kan man fråga sig vad Hamas förväntar sig ska hända när de skjuter raketer mot Israel i ett par år?


Zimbabwe har för övrigt släppt en ny sedel med valören 100 biljoner dollar, den är värd ungefär 250 kronor idag. Men på grund av deras inflation så är den bara värd ungefär hälften imorgon. So says Aftonbladet.se som är en högklassig nätblaska med nästan ingen reklam.


Inrikes är man nästan tvungen att gå ner i Marklundträsket, om man inte ska kommentera let's dance (jag vägrar). Ni kanske har hört att Liza Marklund har ljugit! Till sin bok Gömda har hon skrivit "En sann historia" istället för "Baserad på en sann historia". Detta har självklart tagit hus i helvete i vårt lilla land Sverige. Det är nyheten i korthet.


Spakur har släppt en låt, gillar den, en del riktigt sköna rader. Har bara hört ett par gamla låtar han gjort med afasi innan. Släpper album till sommaren som ska bli kul o höra. 

Av Max - 15 januari 2009 19:33

Det är roligt hur man kan se fram emot skolan till dagen man börjar och sedan vill man bara ha lov igen. Ni har gissat rätt jag har börjat igen, såg nästan fram emot det tills igår. Eftersom jag min vana trogen skjutit på allt skolarbete över lovet satt jag och pluggade mellan 13-02 igår. Nu längtar jag efter lov igen.


Pengarna från CSN (11580) kom redan den 12/1 och var ett välkommet tillskott. Skolböcker för 1700 spänn slog hål på den glädjen. Nu är skolveckan slut så det är dags för en torsdagsöl.


peace

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards