Alla inlägg under februari 2009

Av Max - 27 februari 2009 23:21

Att vara sjuk en fredagkväll är bland det tråkigaste som finns. Jag har sett Underworld: Evolution med en snygg men undermålig Kate Beckinsale i huvudroll och ätit godis. Jag kastade de sista bitarna för en dryg timme sen och mår fortfarande lite lätt illa. Detta efter att ha försökt tvinga mig igenom mekanikboken, att läsa Fysik A och B igen var inte anledningen till att jag valde KTH om jag säger så.


Hoppas ni har roligare än vad jag har, annars bifogar jag en liten film om fildelning från rättegången mot piratebay så ligger vi på samma nivå. Min ställning i hela fildelningsdebatten är delad, men jag tänker lämna det där. Seriestrippen på piratebays hemsida är dock klockren.


Kan någon föresten summera Terminator serien på 6an? jag är fattar ingenting.

Av Max - 21 februari 2009 15:31

Jag hävdar bestämt att nudlar måste vara det kinesiska folkets gåva till mänskligheten. Många andra skulle säkerligen säga leksaker med blyfärg, mjölkersättning med melanin, lågpriskläder eller annat krimskrams med "Made in China" tryckt på. Men nudelns storhet kan inte underskattas. Kokande vatten och 3 minuter av din tid, där du kan pilla dig i naveln, sedan har du en kulinarisk läckerhet av högsta rang. Detta till det facila priset av 3 svenska kronor.

Av Max - 14 februari 2009 21:32

Varit bortrest utan tillgång till internetuppkoppling, pappa fyllde som sagt 50 så jag har varit i Avoriaz en vecka. Hursom här igen, inte för att jag har speciellt stor läsarskara. Började läsa brosans Twilight bok när jag var borta, nu har jag precis läst ut hela serien. Trots den hype som finns runt dem är de rätt bra fantasyböcker men man märker tydligt att det inte är en kille som skrivit. Nu ska jag försöka lyckas läsa klart The Face of Another av Kobo Abe innan plugget börjar ta all min tid igen.


Jag kanske ska börja extraknäcka på Acnes lager, igen, min chef ringde och frågade om jag ville jobba någon dag i veckan. Får se hur det blir med det, hoppas på att jag kan fixa så jag får jobba ett par månader i sommar. Förhoppningsvis är det någon form av ordning på det så jag slipper vara den som ska styra upp saker. Jag var något av en allt-i-allo för dem på deras gamla lager och inte jobbat där sen de började med egen drift.


Lite mixtaperekommendationer som, eh, snurrat på ipoden ett par veckor.

Shitxfaced - We rather look good then feel good (zshare)

Dj Akilles - 2008

Processen - Processen (mer av ett gratisalbum egentligen)

Skåne - Alltid Öppet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards